Wednesday, December 23, 2009

What is Islamic Education ?

What is Islamic Education ?
Is Learning Science and Technology
Islamic Education ?


အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ ပညာရွာေဖြျခင္း ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။
သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာသင္ၾကားျခင္းသည္ အစၥလာမ္ဘာသာေရးအရ ပညာရွာေဖြစီးပူးျခင္းဟု ဆိုထုိက္မည္လား၊

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္လာ အေရးပါသည့္ အိဗါဒသ္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ အေျခခံအခ်က္မ်ားႏွင့္
မ႑ိဳင္္ ငါးပါးပါ အခ်က္မ်ားကို ေလ့လာစီးပူးျခင္းသည္ မျဖစ္မေနလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစြာ တင္ျပလိုသည္။


ပညာဗဟုသုတရွာေဖြျခင္းသည္ မြတ္စ္လင္မ္တုိင္း၏ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ပညာ ရွာေဖြျခင္း သည္ မြတ္စ္လင္မ္တုိင္းအေပၚ မျဖစ္မေနလုပ္ရမည့္ တာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ မြတ္စ္လင္မ္တုိင္း ပညာ ရွာေဖြမႈကို လြယ္ကူစြာ လုပ္ကိုင္ႏုိင္ရန္အတြက္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္သူတုိင္းတြင္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ပညာရွာေဖြသည္ ဆုိရာတြင္ ဘာသာေရးပညာရပ္မ်ားကို ဆည္းပူးရမည့္အျပင္ ေခတ္သစ္ ပညာရပ္မ်ား နည္းပညာမ်ားကုိလည္း သင္ယူရန္အေရးႀကီးပါသည္ အေၾကာင္း ေခတ္ သိပၸံပညာရပ္မ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္လူတို႔အတြက္ မိမိတို႔ဘ၀ ရွင္သန္ရန္အတြက္ အလြန္အေရး ႀကီးေသာ က႑တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

အစၥလာမ္ဘာသာ တုိးတက္ထြန္းကားေသာ ႏုိင္ငံတုိင္းတြင္ ယခင္ေခတ္အခါက ပညာသင္ၾကားေရး ဟူသည့္ သေဘာကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ေလ့လာစည္းပူးျခင္း အထိသာ သတ္မွတ္သင္ယ ူေပးခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာသည္ မိမိတို႔ အစၥလာမ္ႏုိင္ငံမ်ားအတြက္ ကမာၻႏွင့္ ယွဥ္ႏုိင္ရန္ အတြက္၄င္း၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေနသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ လုပ္ငနး္ ႒ာနမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ား၊ စက္ရုံ အလုပ္ရုံမ်ားတြင္ နည္းပညာတတ္ႀကြမ္းသည့္ ပညာရွင္မ်ားလိုအပ္သည့္အတြက္၄င္း၊ သိန္းႏွင့့့္ သန္းႏွင့္ ခ်ီေသာ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားကို ယေန႔အခါ ဘာသာေရးပညာအျပင္ ေခတ္မီနည္းပညာႏွင့္ သိပၸံပညာရပ္မ်ားကို သင္ေပး သင္ယူေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

အစၥလာမ္သာသနာ၏ ပညာသင္ၾကားေပးျခင္း သင္ယူျခင္း အလုပ္တို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ အလုပ္ေကာင္း ေကာင္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရၿပီး ၀င္ေငြေကာင္းေကာင္းျဖင့္ မိမိဘ၀အရသာ တစ္ခုတည္း ခံစားေနရန္မဟုတ္ဘဲ၊ ထိုအရည္အခ်င္းႏွင့္ အခြင့္အေရးကို ေကာင္းစြာ အသံုးခ်ၿပီး ေလာက အေကာင္းက်ဳိးႏွင့္္ အျခားသူငွာ အေပါင္းတို႔၏ ေကာင္းက်ဳိးကို ေရွ႕ရူကာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သြားရန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

အေကာင္းဆံုးေသာ ပညာဗဟုတဟူသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွလြဲ၍ မည္သည့္ေနရာတြင္မွ မရွိႏုိင္သည္မွာ မိမိတို႔မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအားလံုးသိၾကပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ ေခတ္ပညာရပ္မ်ား၊ သိပၸံ ပညာရပ္မ်ား ေလ့လာမႈမ်ားေနသည့္ အေျခအေနမ်ားကို သိဖန္ျမင္ဖန္ မ်ားလာသည့္အခါ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ား သာသနာ့အျမင္ ဘာသာတရားအျမင္ ေပ်ာက္ကြယ္ မည္ဟု စုိးရိမ္ၾကၿပီးေနာက္ မိမိတို႔သားသမီ မ်ားကို ေခတ္ပညာ၊ သိပၸံပညာမ်ား သင္ၾကားေပးျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးဆ္ပညာ ရပ္မ်ားကိုသာ သင္ေပးၾကေလေတာ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)၏ မိန္႔မွာခ်က္ ျဖစ္သည့္ “ပညာသင္ၾကား ျခင္းသည္ မြတ္စ္လင္မ္ အားလံုးအေပၚ ဖရဇ္တာ၀န္ျဖစ္သည္” ဆုိသည့္ စကားကို ဘာသာေရးပညာ သင္ၾကားျခင္းျဖင့္သာ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကေလသည္။ ေခတ္ပညာ သိပၸံပညာဟူသည္ကို အေနာက္တုိင္းသားတို႔၏ ပညာ အိဂၤလိပ္၊ အေမရိကန္တို႔၏ ပညာဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ထိုပညာမ်ားတတ္လွ်င္ မည္သည့္ အက်ဳိးမွမရွိဘဲ ျဖစ္မည္ဟု ထင္ျမင္ၾက သည္။ ထိုအျမင္ႏွင့္ ကန္႔သန္႔မႈေၾကာင့္ ယေန႔ မြတ္စ္လင္မ္ တို႔၏ အေျခအေနသည္ လြန္စြာပင္ ေခတ္ေနာက္က်ခဲ့ရၿပီျဖစ္သည္။

စင္စစ္ သိပၸံပညာရပ္မ်ား ေခတ္ပညာရပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ေဆးပညာ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပညာ၊ နတၡတၱ ပညာရပ္မ်ား၊ အေတြးအေခၚပညာမ်ား၊ သခ်ၤာပညာရပ္မ်ား၊ အလ္ဂ်ီဘရာ ပညာရပ္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးပညာရပ္မ်ား၊ ဗိသုကာ ပညာရပ္မ်ား၊ စစ္ဆင္ေရးႏွင့္ လက္နက္ဆုိင္ရာ ပညာရပ္မ်ား စသည္ တို႔သည္ မြတ္စ္လင္မ္ ေကာင္းစားသည့္ ေခတ္အခါသမယ စူပါ ပါ၀ါ ေခတ္တြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ခဲ့ သည့္ ပညာရပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ၄င္းပညာရပ္မ်ားကို ဘဂ္ဒါဒ္ တကၠသိုလ္၊ ေကာ္ဒိုဘာ တကၠသိုလ္မ်ား တြင္ အစၥလာမ္ ပညာရွင္မ်ားက သင္ၾကားျပေပးခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေအာက္စ္ဖုိဒ္ တကၠသိုလ္၊ ကင္းမ္ဘရိက္ တကၠသိုလ္မ်ားသည္ နံမည္ပင္ မရွိၾကေသးေပ။

မြတ္စ္လင္မ္ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္သည့္ အိဗ္နိ ကသီးရ္၊ အိဗ္နိဂ်ရီးရ္၊ အိဗ္နိ ခလ္ဒူးန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာပညာရွင္)၊ အိဗ္နိ အာရဗီ (နကၡတၱေဗဒပညာရွင္)၊ အလ္ဖါရာဘီ ေခၚ အဘူ ဖလ္စဖာ (ဖီေလာေစာဖီပညာရွင္) ၊ အလ္အိဒ္ရီစီ ေခၚ အဘူ ဂ်ဂရာဖီ (ေဂ်ာ္ဂေရာ္ဖိပညာရွင္ဒ) ပထ၀ီ ပညာရွင္၊ ဂ်ာဘိရ္ဘင္ ဟယ္ယားန္ ေခၚ အဘူ ကီမီယား (ဓါတုေဗဒပညာရွင္)၊ အိဗ္နီ စီနား ေခၚ အဘူ သစ္ဗြလ္ ဘရွရီ (ေဆးသိပၸံပညာရွင္)၊ အိဗ္နီ ဘသူသြာ ေခၚ (ခရီးသြားပညာရွင္)၊ အိဗ္နိ ဟုိင္သုိင္မ္ (စၾကာ၀ဠာႏွင့္ အာကာသေဗဒပညာရွင္)၊ အိဗ္နိမာဂ်ိဒ္ (ပင္လယ္ေရေၾကာင္းပညာရွင္)၊ အိဗ္နိခါဇာန္ ( သဘာ၀ ရုပ္တိေဗဒပညာရွင္) တို႔သည္ အစၥလာမ္ဂုဏ္ေဆာင္ ပညာရွင္မ်ားျဖစ္ၿပီး ၄င္းတို႔သည္ မည္သည့္အခါမွ် နံမည္ မေသႏုိင္သည့္ ပညာရွင္မ်ားျဖစ္ၿပီး ယေန႔တုိင္ေအာင္ အေနာက္တုိင္း တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားတြင္ ၄င္းတို႔၏ စာေပမ်ား ကို ဆက္လက္သင္ၾကားေနၾကေလ သည္။

သို႔ေသာ္ ကံမေကာင္းစြာျဖင့္ပင္ အစၥလာမ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ပညာရွင္မ်ား ရွာေဖြေလ့လာခဲ့ေသာ ပညာရပ္ မ်ားအားလံုးသည္ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါတြင္ ဒြႏၷီယာေလာကႀကီးအတြက္သာ အသံုးခ်ႏုိင္သည့္ ပညာရပ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရၿပီး အစၥလာမ္ေလာကမွ အပယ္ခံခဲ့ရေလသည္။ မိဘမ်ားသည္ မိမိသားသမီးမ်ားကို ေခတ္ပညာသင္ၾကာေပးျခင္းမွ ရပ္စဲလုိက္ေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိပညာ ရပ္မ်ားသည္ ဆက္လက္ျဖစ္ ေပၚတုိးတက္ေနခဲ့ေပသည္။ ထိုပညာရပ္မ်ားသည္ တစတစျဖင့္ ကာဖိရ္မ်ား ဥေရာပသားမ်ားလက္သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကရေပသည္။ ယေန႔ ဥေရာပသားမ်ား၊ ကာဖိရ္ ရဟူဒီႏွင့္ နစြာရာနီ တို႔သည္ မြတ္စ္လင္မ္ပညာရွင္မ်ား ရွာေဖြေတြ႕ရွိထားသည့္ ၄င္းပညာရပ္ မ်ားျဖင့္ ယေန႔ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာတြင္ ေရွ႕တန္းေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ၄င္းတို႔သည္ ယေန႔ အနဳျမဴဗံုးပုိင္ဆုိင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ နည္းပညာ၏ ပန္႔ပိုးမႈျဖင့္ အရာရာတြင္ ေရွ႕တန္းေရာက္ေနၿပီး မြတ္စ္လင္မ္ ႏုိင္ငံတုိင္းသည္ ယေန႔ သူတို႔၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ စစ္ေရးရာ မ်ားအား လံုး၏ ခ်ယ္လွယ္မႈေအာက္တြင္ ရံုးမထြက္ႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ေနရၿပီး မ်ားစြာေသာ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား သည္ ၄င္း ေခတ္သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ၏ လက္ေအာက္တြင္ သာသနာစြန္႔သည့္ အထိ ျဖစ္ေနၾကသည္ကို မည္သူ ျငင္းႏုိင္အံ့ေတာ့နည္း။

က်မ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ႏွစ္ဘ၀လံုးအတြက္ အေအာင္ျမင္ဆံုးဘ၀လမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္း ႏုိင္ရန္အတြက္ လမ္းညႊန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ပညာသင္ၾကားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ အာယသ္ေတာ္မ်ားကို ၾကည့္လွ်င္။ (၃၉း၉) ပညာတတ္သူႏွင့္ ပညာမတတ္သူတို႔၏ အေျခ အေနသည္ တူညီပါရဲ့လား။ (၅၈း၁၁) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အနက္ မိမိ ႏွစ္သက္သူအခ်ဳိ႕ကို ပညာဗဟုသတခ်ီးျမွင့္ၿပီး အဆင့္ အတန္းျမွင့္တင္ေပးခဲ့သည္။ (၃၅း၂၈) အသင္တို႔အတြင္း ပညာတတ္သူတို႔သာလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အေၾကာက္ဆံုးသူျဖစ္သည္။ (၉၆း၁) သင္သည္ အသင့္ကို ေမြးျမဴဖန္ဆင္းေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ကို အစျပဳကာ ဖတ္ပါ။ ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ေလ့လာျခင္း (Learning) အေျခအေနရေလသည္။ (Learning) တြင္ အပုိင္းႏွစ္ပုိင္းရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ စံနစ္တက် သိရွိေအာင္ေလ့လာ ျခင္း (Observation) (သဖက္ကုရ္) အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရေလသည္။ (သဖက္ကုရ္) အေျခအေနတြင္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ လကၡဏာေတာ္မ်ားျဖစ္သည့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္လာ စၾကာ၀ဠာ ႏွင့္ ၄င္းအတြင္းရွိ အရာမ်ား၊ Creation of Universe and Natural Science ကို စနစ္တက်ေလ့လာျခင္း၊ လူသားတို႔ကို ဖန္ဆင္းျခင္း Creation of Human Being၊ ၄င္းလူသား တို႔၏ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား၊ သဘာ၀မ်ား၊ စသည့္ Human Science ကို ေလ့လာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

မြတ္စ္လင္မ္ မိဘမ်ား စုိးရိမ္သည့္အဓိကအခ်က္မွာ ေခတ္ပညာ သိပၸံပညာရပ္မ်ားကို သင္ယူ သင္ၾကားရင္း မြတ္စ္လင္မ္ တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ေမ့ေလွ်ာ့ကုန္မည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းျဖစ္သည္။ စင္စစ္ ပညာရွာေဖြျခင္းႏွင့္ အိဗါဒသ္လုပ္ျခင္းစသည္တို႔သည္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သတ္မွတ္ ခ်ိန္ႏွင့္အမွ် လုပ္ကိုင္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့လွ်င္ အိဗါဒသ္လည္းမပ်က္ နည္းပညာႏွင့္ ပညာတတ္မ်ားလည္းျဖစ္ရင္း ေလာကီ ေလာကုတၱ ႏွစ္႒ာေနလံုးတြင္ ေအာင္ျမင္သူမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။

အဆိုပါသေဘာတရားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ အလွပဆံုးႏွင့္ အေကာင္းဆံုး လမ္းညႊန္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ စူရာ ဂၽြမၼဟ္ အာယသ္ ၁၀ တြင္ မိန္႔ပါသည္။ “ အီမာန္ရွင္တို႔ … အသင္တို႔သည္ ဆြလာသ္ ၀တ္ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ ေျမကမာၻသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းကာ မိမိတို႔၏ ၀မ္းစာအတြက္ သြားေရာက္ ရွာေဖြၾကေလာ့”။ ၄င္းအာယသ္ေတာ္၏ သေဘာမွာ အလြန္ရွင္း ပါသည္။ တစ္ဖက္တြင္ အီဗါဒသ္လုပ္ရန္ လိုအပ္သလို အျခားတစ္ဖက္တြင္ ၀မ္းစာရွာေဖြရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ယေန႔၀မ္းစာရွာေဖြရန္အတြက္ ဟလာလ္နည္းလမ္းက်သည့္ လုပ္ငန္းမွန္သမွ်သည္ ၀မ္းစာ အတြက္ မွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ၀မ္းစာရွာေဖြေနၾကသည့္ လူမ်ားတြင္ အုပ္စုႏွစ္စု ရွိသည္ကိုေတြ႕ရမည္။ တစ္စုသည္ ကာယအလုပ္သမားမ်ားျဖစ္ၿပီး အျခားအုပ္စုသည္ ဥာဏ အလုပ္မ်ားျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရမည္။ ကာယလုပ္သားမ်ားသည္ မိမိတို႔ကာယစြမ္းအားကို အသံုးခ်ၿပီး ေငြရွာေဖြၾကေသာ္လည္း အမ်ားသိၾကသည့္ အတုိင္း ဥာဏအလုပ္သမားတို႔၏ ၀င္ေငြႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ မ်ားစြာကြာျခားၾကပါသည္။ ကြာျခားမႈသည္ “ပညာ” ဟူသည့္ ေရႊအုိးႀကီး ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာ ရွာေဖြျခင္း အလုပ္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အားအိဗါဒသ္လုပ္သည့္ သေဘာအျဖစ္ယူဆကာ ရွာဖြလွ်င္ နိယသ္ေကာင္း သျဖင့္ အိဗါဒသ္ အက်ဳိးရသည့္အျပင္ ေလာကတြင္လည္း ဥာဏ၀န္ထမ္းအျဖစ္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ၀၀လင္လင္ ၀င္ေငြေကာင္းသည့္ အလုပ္အကိုင္ကို လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

ဥာဏ၀န္ထမ္းအျဖစ္လုပ္ကိုင္ရာတြင္လည္း အေျခအေနအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည္ကို သိရမည္ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ သိပၸံပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ေခတ္မီ စက္မႈလက္မႈ ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားတတ္ ေျမာက္ ၾကသလို အခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔သည္ ၀ိဇၨာပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားၾကသည္။ အစၥလာမစ္ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေခတ္မီ တကၠသုိလ္ႀကီးမ်ားတြင္ အဆုိပါအတုိင္း သင္ယူၾကသျဖင့္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႔အတြင္း အာလင္မ္သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားရွိၾကသလုိ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၊ ပထ၀ီ ပညာရွင္မ်ား၊ အာရဗီဘာသာ ပညာရွင္မ်ား၊ သိပၸံ ပညာရွင္မ်ား၊ အႏုျမဴပညာရွင္မ်ား စက္မႈလက္မႈ ပညာရွင္မ်ား အတတ္ပညာရွင္မ်ား မ်ားစြာရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ယေန႔မိမိတို႔၏ အသုိင္းအ၀န္း (ကြန္ျမဴနီတီ) တြင္ ပညာရွင္မ်ားစြာ ရွိေနျခင္းသည္ ေကာင္း၏ေလာ (သို႔) မေကာင္း၏ေလာဆုိသည္ကို မိမိတို႔ေကာင္းစြာ ခြဲျခားႏုိင္သင့္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) ေခတ္မွစကာ အစၥလာမ္အင္ပါယာႀကြယ္၀ထြန္းေတာက္သည့္ ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး အစၥလာမ္ တို႔အသုိင္းအ၀န္းတြင္ အဆုိပါေခတ္ပညာတတ္ ဘာသာေရး ပညာရွင္မ်ားစြာ ေပၚေပါက္ခဲ့သျဖင့္ အစၥလာမ္သမုိင္းတြင္ ပညာရွင္ မ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီး ကမာၻက ေအာခ်ေလာက္ေအာင္ ေမာ္ကြန္း တင္ႏုိင္ခဲ့သည္။

အခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔သည္ ေခတ္ပညာတတ္မ်ားေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာႏွင့္ အင္ပါယာႀကီးမ်ား က်ဆံုးခဲ့ၾကရ သည္ဟု အျပစ္တင္ၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ဆံုးရံႈးမႈဟူသည္ ပညာ တတ္ျခင္းႏွင့္ မဆုိင္ဘဲ မိမိတုိ႔၏ အမလ္ ဟုေခၚသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္သာဆုိင္ေၾကာင္း ခြဲျခားတတ္ ရမည္။ အမလ္မေကာင္းသည့္အခါ၊ စာရိတၱမ်ား ခ်စားသည့္အခါ၊ အေရၿခံဳလုပ္သူမ်ား ေပၚမ်ားလာ သည့္အခါ၊ သူမ်ားဥစၥာပစၥည္းကို မတရား စားသံုးၾကသည့္အခါ၊ အထူးသျဖင့္ ယသီးမ္မိဘမဲ့မ်ား၊ မုဆုိးမမ်ား၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾကသူမ်ား၏ ေငြမ်ား၊ ဇကာသ္ေငြမ်ားကို မိမိပုိင္ ပစၥည္းကဲ့သို႔ အသံုးခ်သူမ်ား၊ ထုိေငြမ်ားျဖင့္ မိမိကုိယ္ပုိင္ လုပ္ငန္း၊ ဆုိင္၊ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား၊ ထို႔အျပင္ မေကာင္းမႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ နစ္ေျမာေနသူမ်ား စသည့္ စိတ္ေရာ ရုပ္၀တၳဳ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ခ်စားမူ (ေကာ္ရပ္ရွင္း) ေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ အီမာန္သာမက မိမိတို႔၏ အဆင့္အတန္း လုပ္ငန္း အဆံုးတြင္ မိမိဘာသာပါ ပ်က္ဆီးဆံုးရံႈးရသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ အဆံုးတြင္ မိမိတို႔ အစၥလာမ္ႏုိင္ငံတာ္ႀကီးမ်ား အင္ပါယာမ်ားပင္ ပ်က္စီးဆံုးရံႈး ခဲ့ရေလသည္။ တနည္းအားျဖင့္ သာသနာပ်က္ျခင္း ပ်က္စီးဆံုးရံႈးျခင္းသည္ ေခတ္ပညာသင္ယူျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔၏ စာရိတၱခ်စားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိသင့္ပါသည္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ တြင္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ မိန္႔သည္မွာ- ထိုမွတပါး ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၿမိဳ႕ရြာ မ်ားကို ထိုၿမိဳ႕ရြာမ်ား၌ ေနထိုင္ၾကေသာသူမ်ားကို၊ (လြန္စြာ) မတရားေသာသူမ်ား၊ မျဖစ္ၾကသမွ် ကာလပတ္လံုး ဖ်က္ဆီး ေတာ္မူေသာအရွင္ မဟုတ္ေပ။ (၂၈း၅၉ )

သို႔ရာတြင္ ယင္းရြာ(သူရြာသားတုိ႔)မူကား အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကုိ ျငင္းပယ္ ခဲ့(ၾက)ေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ေပရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သည္ ထုိရြာ(သူရြာသားတုိ႔)အား ထုိသူတုိ႔၏ အက်င့္အမူတုိ႔ ေၾကာင့္ ဆာေလာင္မႈကုိလည္းေကာင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔မႈကုိလည္းေကာင္း၊ ျမည္းစမ္းေစေတာ္ မူခဲ့ေပသတည္း။ ၁၆း၁၁၂

၀၈၈ း ၁၁။ အၾကင္သူတို႔သည္ တုိင္းျပည္တြင္ စိုးသြမ္းခဲ့ၾကသည္။ ၀၈၈ း ၁၂။ ထို႔ေနာက္ ၄င္းတို႔သည္ ထိုတုိင္းျပည္တြင္ ပ်က္စီးရာမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ ၀၈၈ း ၁၃။ ထို႕ေၾကာင့္ အသင္၏ အရွင္သည္ ၄င္းတို႔အေပၚ ျပစ္ဒါဏ္ကို သြန္းခ်ေတာ္မူခဲ့၏။

စာရိတၱခ်စားမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးျခင္းကို ယေန႔တုိင္ မ်ားစြားေသာ မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ လက္မခံႏုိင္ၾက၊ ၀န္မခံၾကဘဲ၊ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ ခြင့္လႊတ္မႈကုိ ေတာင္းခံလွ်င္ ေၾကေအးၿပီဟု ထင္ေနၾကကာ အျပစ္လုပ္လုိက္ ခြင့္လႊတ္မႈေတာင္းခံလုိက္ႏွင့္ ေနၾကသည္ကိုလည္းေတြ႔ရသည္။ လတ္တေလာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ အျပစ္ယူေသးျခင္း မရွိေသးသည္ကို အခြင့္ေကာင္း ယူကာ ဆက္လက္ဆုိးသြမ္း မိုက္တြင္းနက္လွ်က္ရွိေနၿပီး၊ မိမိကိုယ္တုိင္ ပ်က္စီးမႈလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေရွာက္ေနသည္ကာမက က်န္ရွိသည့္ အြမၼသ္ကို ထုိလမ္းေၾကာင္း အတြင္းသို႔ ဖိတ္ေခၚေနေလသည္။ ပညာစြမ္းအား ဥါဏ္စြမ္းအား နည္းပါးေသာ အြမၼသ္ အ၀ါမ္ တို႔သည္ အလြန္ပင္ သနားစရာ ေကာင္းလွေပသည္။ မိမိကုိယ္၌က ေလ့လာ စီစစ္ ေ၀ဖန္ႏုိင္သည့္ စြမ္းအားမရွိသည့္ အတြက္ တတ္ေယာက္ကား တို႔၏ ေသြေဆာင္မႈေနာက္လုိက္ရင္း ဆံုးရံႈးမ်ားစြာကို ႀကံဳေတြခံစားေနၾကပါသည္။ မ်ားလြန္းလွၿပီျဖစ္ေသာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသည္ မိမိတို႔အတြက္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အမွား မျဖစ္ရေအာင္ စဥ္းစားသင့္ပါသည္။

ယခင္ မိမိတို႔၏ ဘုိးေဘးဘီဘင္မ်ား တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ အစၥလာမ္ အင္ပါယာမ်ား ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔တစ္ဦးခ်င္း၏ ဘာသာေရးပညာ ေခတ္ပညာမ်ား တတ္ႀကြမ္းမႈအေပၚ မူတည္ေန သည္ကိုေတာ့ မိဘမ်ား ျငင္းပယ္ႏုိင္ေတာ့္မည္မဟုတ္သလို မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ေသြဖည္ စြဲေဆာင္မႈေနာက္ကို မွားေယာင္ ပါသြားစရာ အေၾကာင္းရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အေနာက္တုိင္းသားေတြက ေခတ္သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ေတြကို အလႅာဟ္ႏွင့္ ရစူလ္ တမန္ေတာ္ အေပၚ ယံုၾကည္မႈ မထားဘဲ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနတာကို သိေနလွ်င္ မိမိတို႔မြတစ္လင္မ္ မ်ားအေနျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) အေပၚအီမာန္ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ျဖင့္ ေခတ္သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာရပ္မ်ားကို ေကာင္းစြာ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ႏုိင္ၿပီဆိုလွ်င္ မိမိတို႔ မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ အတိတ္မွ ပံုရိပ္မ်ားကို ျပန္လည္ ပံုေဖၚႏုိင္ရန္ အလြန္ပင္လြယ္ကူ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သို႔ျဖင့္ ပညာသင္ၾကားျခင္းဟူသည့္ သေဘာတရားကို မွန္ကန္စြာ ရႈ႕ျမင္ႏုိင္မည္ဟု ရိုးသားစြာ ထင္ျမင္မိ ပါသည္။

No comments: